Veteráni na Truc Sportovní vozy
1953

Alfa Romeo 1900C Sprint Supergioiello

Poptávka
13
Stav tachometru: 100165
Registrace vozu: 1953
Převodovka: manuální
Palivo: benzin
Výkon: 100 k
  • utravzácná Ghia, jeden z 20 kusů
  • účast na Rallye Monte-Carlo v roce 1954
  • plně funkční, stav concours d´elegance
  • motor 1,9 litru o výkonu 100 koní

Alfa Romeo 1900 neboli Millenove byla pro italskou automobilku po Druhé válce zásadním novým modelem. Její produkce začala v Portellu v roce 1950, kdy došlo také k představení nejnovějšího designu od Oracia Satta, kde jinde než v rámci pařížského autosalonu. Modelová řada 1900 navazovala na úchvatnou Alfu 6C, ale na rozdíl od ní využívala místo šestiválce nový řadový čtyřválec, samozřejmě se dvěma vačkovými hřídeli a rozvodem DOHC se dvěma ventily na válec. Auto bylo jednoduché, lehké, prostorné, ale i rychlé a sportovní. Motto mluvilo jasně: rodinné auto, co vyhrává závody… (Jenže to je na úplně jiný příběh a zde stačí doplnit, že závodních úspěchů bylo požehnaně). Millenove byla první Alfou Romeo vznikající na výrobní lince, prvním produkčním modelem se samonosnou karoserií a prvním vozem značky s volantem vlevo. Dle očekávání byla přijata s nadšením. O rok později přišlo corto s kratším rozvorem a slavné italské karosárny se vrhly do práce, aby nám zanechaly stovky nádherných kousků zvučných jmen, jako například představená Ghia. V knize Millenove Sprint, Super Sprint and more (H.-Jürgen Döhren, 2016) se uvádí, že celkem vzniklo pouze 20 kusů verze Supergioiello, z nichž se dnes obecně ví o pouhých třech.

Představené kupé 1900C s šasi číslo 01549 bylo vyrobeno v roce 1953 a jako nové předáno jistému Gumersindovi Garcia Fernadezovi ze Španělska. Tento nadšenec a rovnou v prvním roce absolvoval řadu závodů, včetně tehdy prvního ročníku Rally de los Pirineos. V sezoně 1955 se Fernandez rozhodl vyrazit na drsné XXV. Rallye Monte-Carlo, které se konalo od 17. do 20. ledna. Věří se, že závod s Alfou dokončil, ale příliš se mu nedařilo. Poté zlatý klenot změnil majitele a koupil ho Salvador Ros, prezident Club 600 Barcelona. Alfa si neodpočinula a opět závodila – v sezonách 1958 až 1961 byla intenzivně používána, než došlo k poškození vozu při nehodě. Zajímavostí je, že poničená čelní sekce byla tehdy nahrazena běžnější přídí od karosárny Touring. Důvodem byl fakt, že originální přední část vozu od Ghie byla velmi složitá.

V roce 1990 vůz koupil Pablo Gemino, historik a autor mnoha knih týkajících se klasických automobilů. I v případě své Alfy Romeo důkladně prozkoumal historii a potvrdil závodní historii vozu. Po nějaké čase vůz opět změnil majitele, nově ho získal do sbírky další významný sběratel z Portugalska. To jemu se podařilo objevit fotografie původního tvaru vozu a zajistil kompletní renovaci vozidla firmou Cognolato v Itálii a poté jeho prodej dalšímu evropskému sběrateli.

Následně byla objevena nejprve při veletrhu Auto e moto d´Epoca v Padově v roce 2016, ale kvůli vyšší ceně na její koupi tehdy nedošlo. O půl roku později se opět ukázala při Retro Classics ve Stuttgartu. Právě zde došlo k důkladnému průzkumu automobilu a jeho historie a bylo zahájeno cenové vyjednávání. Po téměř měsíci byla dohoda uskutečněna a nový přírůstek v portfolia zamířil do ČR. Alfa dorazila naší země těsně před výstavou Chateau Loučeň Concours d´Elegance (2017), kde potěšila odbornou i laickou veřejnost a získala druhé místo v kategorii poválečných vozů. Samozřejmě to nebyla její první cena – například při Essen Motor Show 2016 soutěž elegance rovnou vyhrála.

Od té doby dostala provozní servis (2022), takže je plně funkční a mohla se blýsknout při výstava Concour´s Eleganza Villa d´Este. V poslední době dochází k občasnému „provětrání pístů“ a vůz se objevil například v časopise Evo Polska. Historie vozu je k dohledání na webu www.classicblog.cz.

Veteráni na Truc: parta normálních lidí, kteří milují auta. Desítky aut máme skladem v naší péči a další připravené k dovozu. Rozumíme vašim potřebám, jsme k dispozici pro vaší plnou spokojenost, protože ta je naším cílem. Umíme toho víc – například veškeré dokumenty nutné pro přihlášení vyřídíme rychle a efektivně. Více informací ochotně poskytneme na telefonním čísle +420725474564 (i Whatsapp). Umíme vyřešit dovoz vašeho vysněného auta odkudkoliv (ať už klasického nebo nového) včetně registrace, pojištění a dalších souvisejících služeb.

Mám zájem o toto auto

Široká síť kontaktů
Zajištění dokumentace
Technická kontrola vozu
Nákup a dovoz

Reference

Klasický sporťák z Velké Británie

Klasický sporťák z Velké Británie

Obrátili jsme se na tuto firmu koncem roku 2022 s prosbou o dovoz klasického sporťáku z Velké Británie. Tento vysněný vůz nyní stojí v naší garáži a nejen to. Veteráni na Truc s.r.o nám na základě plných mocí vyřídili i veškerou administrativu spojenou s dovozem a přihlášením na značky. Velmi oceňujeme jak tuto komplexní službu, tak i komunikaci s majiteli firmy a jejich hluboké znalosti problematiky. Palec nahoru a děkujeme.

Reference

Ford Mustang 4.7 V8 r.v.1965

Ford Mustang 4.7 V8 r.v.1965

Zhruba před měsícem jsem se obrátil na tyhle Pány (opravdu to jsou Páni s velkým "P"), zda by mi nedovezli vysněné auto. Dokonce i odkaz na inzerát tohoto vozu jsem poslal. Ten byl ovšem po jejich zkontaktování bez odezvy stažen, tudíž byl zřejmě "fejkový", ale obratem mi byly do emailu poslány odkazy na jiné a z nich jsem si auto i vybral. Sice jsem nejdřív váhal, zda upustit od celočervené varianty s dvoubarevným interiérem, ale modrá(tyrkysová) barva s bílou vinylovou střechou a modrobílým interiérem... Prostě, Ford Mustang 4.7 V8 r.v.1965 už stojí v garáži, byl mi dnes(v neděli) dovezen až tzv. "pod nos", takže co víc si přát? Snad jen spoustu km bez nehody a všem ve firmě VETRÁNI NA TRUC mnoho takto spokojených zákazníků.

Reference

Triumph TR6

Triumph TR6

Tyhle kluky jsem si vytipoval na netu. Samozřejmě trochu obavy, ale z prvního setkáni jsem měl dobrý pocit. Bezvadná komunikace. Rychle, spolehlivě,....a Triumphálně :-). Díky kluci Truci.

Reference