Auta z Křenovic: BMW 728i E38


Tak co, budu si připadat jako Jason Statham, nebo jako Pierce Brosnan? A nebo jako nějaký Německý Helmut, ředitel zeměkoule a běžnější majitel sedmičkového BMW? Uvidíme.Stejně jako oni si můžu vyzkoušet sedmičkové BMW generace E38, které se vyrábělo v letech 1994 až 2001. Celkem se vyrobilo přes 340 tisíc aut, které vyjely z bran továren v německém Dingolfingu a mexické Toluce.

Design nebyl tak přehnaný jako u Chrie Banglea, naopak tady Boyke Boyer stvořil umírněný elegantní sedan, jehož nízká silueta vypadá dodnes fantasticky. Tradiční nabídku řadových šesti- a osmiválců doplnila i V12, alternativou k manuálům pak byly skvělé automaty ZF. Karosářsky byla na výběr klasická sedmička, prodloužená iL a opravdová limuzína L7. Ve výbavě jste dostali automatické xenony, navigaci, 18 reproduktorů a měnič na 6 CD a elektricky nastavitelné sedalo řidiče s pamětí na 3 polohy. Auto dosáhlo takové popularity, že po oznámení nástupce se zákazníci vrhy na doprodej posledních modelů s takovou vervou že v daném roce udělali prodejní rekord.

Není divu, se svým nízkým pontonem byla a asi i dodnes je hezčí, než její nástupce. A ve filmech jí řídili Pierce Brosnan (Zítřek nikdy neumírá), Jason Statham (Kurýr), Clive Owen (snímek Hire v minisérii BMW) nebo nějaký Rus (film Bavorák). Ve všech těch filmech jsem trpěl, když auto nevydrželo do konce neporušené.

Reálně patří sedmička k nejpohodlnějším autům, která jsem měl tu čest řídit. Sedadla jsou měkká a doslova vás rozmazlují. Navíc sedíte nízko a vedle vysokého středového tunelu si připadáte dost utopeně. Navíc máte vedle sebe v loketce i telefon, což je dost cool. Vzadu jsou sedadla plošší a pásy se vytahují z prostředního místa. Pasažéři mají k dispozici i čtecí lampičky.

Sedmičkové BMW už je jedno z aut, kde byste chtěli být voženi vzadu. Jenže vpředu za multifunkčním volantem je to také skvělé. Právě tady poznáte, že tenhle německý dálniční křižník přejede půl Evropy, aniž by vás nějak unavil. Navíc má velmi pohodlné jízdní vlastnosti a potlačené náklony v zatáčkách. Klidný dojem z jízdy umocňuje precizně odhlučněný řadový šestiválec, který ale z velkého auta rozhodně nedělá lenocha. Ačkoliv je to nejslabší motorizace, téhle limuzíně plně stačí a i s ní je to velmi dobré auto.

Sedmička E38 ještě nemá youngtimerový věk, ale čas se po nějaké poohlížet právě nastal. Je totiž na svém cenovém dně a až se do ní zamiluje víc lidí, kteří nechtějí Bangleova následníka, vystřelí její cena vzhůru. A pořád si můžete za jejím volantem říkat, že máte Bondovo auto, což je super.